Δευτέρα 9 Απριλίου 2012

Ροδόχρους νόσος ή ροδόχρους ακμή?

Ας σας πω κάτι για μένα και το πώς έγινε η διαγνωσή μου για την ροδόχρου νόσο – μερικές φορές, λανθασμένα, αναφέρεται  και ως ροδόχρους ακμή. Μια βασική διαφορά μεταξύ της  ροδόχρου νόσου και της ακμής είναι ότι, σε αντίθεση με την ακμή, μαύρα στίγματα απουσιάζουν. Επίσης η ροδόχρου νόσου χαρακτηρίζεται  από επεισόδια ερυθρότητας, κάτι που δεν ισχύει για την ακμή.
Το 2005, στα 37 μου χρόνια, άρχισαν να εμφανίζονται σπυράκια στα μάγουλα μου. Στην εφηβεία μου είχα ακμή και έπαιρνα αντιβίωση κατά καιρούς (tetracycline). Μετά στα 20 μου, μου δώσανε αντισυλληπτικά για να αντιμετωπίσω την πολύ άσχημα ακμή που είχε εμφανιστεί στο λαιμό μου. Τα σπυράκια δεν φύγανε οριστικά μέχρι που έκλεισα τα 30. Όπως προανέφερα, ξανά εμφανίστηκαν εφτά χρόνια αργότερα. Πίστευα ότι ήταν ακμή πάλι παρ'όλο που δεν έμοιαζαν το ίδιο με τα σπυριά που είχα στο παρελθόν. Μου φαινόταν και παράξενο ότι ήταν κυρίως στα μάγουλα – ποτέ στο παρελθόν δεν είχα σπυριά σε αυτά τα σημεία.
 Χειροτέρεψαν αρκετά. Άρχισα να αφήνω τα μαλλιά μου ελεύθερα αντί να τα μαζέψω όπως συνήθως. Ντρεπόμουν. Πήγα στο δερματολόγο. Μου έδωσε διάφορες κρέμες (benzoyl peroxide και τοπική αντιβίωση). Τίποτα. Πήγα στο ενδοκρινολόγο θεωρώντας ότι ίσως είχα κάποια ορμονική διαταραχή.
Η γιατρός ήταν πολύ καλή (Εριφύλη Τρανταφυλλίδου). Δεν είχα πρόβλημα ορμονικό (εκτος από τον υποθυρεοειδισμό που ανακαλύφθηκε κατά την διάρκεια των εξετάσεων που υποβλήθηκα). Ωστόσο,  θεώρησε σωστό να μου δώσει αντισυλληπτικά για ένα σύντομο χρονικό διάστημα. Τίποτα. Ίσα ίσα το πρόβλημα χειροτέρευε. Μου είπε το πρόβλημα σίγουρα ήταν δερματικό και καλό θα ήταν να επιστρέψω στο δερματολόγο μου (Γεώργιος Παντίδος).
Άρχισα να πιστεύω ότι δεν πρόκειται να βρω άκρη.
Επιτελούς διαγνώστηκε  ροδόχρου νόσου. Μου έδωσε Flagyl (metronidazole) κάψουλες. Δεν θυμάμαι για πόσες μέρες τις πήρα αλλά θυμάμαι ότι είδα αποτέλεσμα πολύ γρήγορα. Τα σπυράκια εξαφανιστήκαν. Μου είπε μετά να τα σταματήσω (φοβόμουν ότι θα ξανά εμφανιστούν) και μου έγραψε  τοπικές κρεμες; Robaz 0.75%(metronidazole) για το πρωί και Noreskin (azelaic acid 20%) για το βράδυ. Από τότε το πρόβλημα με τα σπυράκια δεν επέστρεψα – ευτυχώς! Τουλάχιστον έχω καθαρή επιδερμίδα - κόκκινη μεν αλλά καθαρή δε!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου